zdroj: facebook ZSSK CARGO
Jednotlivé vozňové zásielky sú logisticky značne komplikované a na prvý pohľad aj ekonomicky nevýhodné, väčšinou stratové. Preto túto službu ostatné spoločnosti na našom trhu neposkytujú. Vo väčšine európskych krajín je táto služba spolufinancovaná štátom ako služba vo verejnom záujme. Je tomu tak práve preto, aby sa tovar, ktorý jazdí po železnici neobjavil na už dnes extrémne preťažených a prepchatých cestách. U nás tomu tak bohužiaľ nie je a preto sa zvažuje aj možnosť postupnej redukcie JVZ. Aké by to malo následky?
Pozrite sa, koľko nákladných áut by pribudlo na cestách v jednotlivých regiónoch, ak by sa súčasný náklad JVZ prepravoval cestnou dopravou. Čo poviete? Zaujímavé čísla?
Odborové združenie železničiarov už niekoľko rokov pripomienkuje kompetentným tohto štátu, aby bola podpora JVZ taká, ako v okolitých štátoch a to službou vo verejnom záujme. Enviromentálna záťaž nákladnou cestnou dopravou je na Slovensku stále enormná. Aký prístup k danej problematike zaujme nova vláda?