You are currently viewing Slovenské železnice vo veľkom predávajú nepotrebný majetok.

Slovenské železnice vo veľkom predávajú nepotrebný majetok.

 

Spoločnosť odpredáva len nepotrebný majetok, ktorý by v budúcnosti nevyužili.

Slovenské železnice aktuálne predávajú nepotrebné nehnuteľnosti „bez cenovky“. Množstvo inzerátov bez uvedených cien, ktorých autorov je Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, sa objavilo priamo na realitných portáloch. 

 

Na stránke Nehnuteľnosti.sk má štátna spoločnosť zverejnených deväť inzerátov bez cenovky. Podľa denníka Sme takúto taktiku využíva čoraz viac súkromných developerov, pretože sa vďaka tomu môžu vyhnúť tomu, aby mala verejnosť prehľad vo zvyšovaní cien.

Železnice argumentujú, že skúšajú, aký je o ich majetok záujem. Podľa Centrálnej evidencie majetku vlastní štát približne 7 500 nehnuteľností. Ich predaj sa tradične riadi zaužívanými postupmi, keď hodnotu určuje znalec. 

Železničná spoločnosť ponúka časť areálu rušňového depa vo Zvolene, sklady STP v Spišskej Novej Vsi či sociálnu budovu a vodáreň RD Komárno. Riaditeľka kancelárie generálneho riaditeľa železníc Silvia Kuncová ubezpečuje, že spoločnosť odpredáva len nepotrebný majetok, ktorý by v budúcnosti nevyužila.

Železnice
Zdroj: nehnutelnosti.sk/Cargo
Zdroj článku: sme.sk    
Náhľadový obrázok: Železnice Slovenskej republiky – ŽSR

        Pravdou je, že veľa majetku ZSSK CARGO (hnuteľného, nehnuteľného) sa kvôli nedostatku finančných prostriedkov dostalo do dezolátneho stavu. V tomto vedenie firmy chápem, že sa snaží zbaviť nepotrebného majetku, ktorý trvale zaťažuje firmu. Všetky náklady na energie, údržbu atď.  sa následne premietajú aj do normohodiny práce zamestnancov.  Môže nastať situácia, že napr. výkon opráv železničných koľajových vozidiel hlavne do exerného prostredia  z dôvodu vysokej normohodiny práce sa stane pre zákazníka  nezaujimavým.

Ako člen dozornej rady volený zástupcami zamestnancov dohliadam na to, aby sa do predaja dostával len nepotrebný nehnuteľný majetok s maximálnym výziskom v prospech ZSSK CARGO.

Peter Pikna